2014/10/16

STEP BY STEP: JAK ZMIENIĆ FONT W TYTULE POSTA?


Mam dla Was dobrą i złą wiadomość. W tym tygodniu nie będzie weekendowych wisów. Za 2 godziny wyjeżdżam na konferencję i nie miałam czasu niczego przygotować.. Dobra wiadomość jest taka, że szykuję coś specjalnego dla Was. Poczekajcie do poniedziałku :)


1. Jeżeli chcemy zmienić krój pisma w tytule posta na dowolny z Gogle Fonts, należy zacząć od wykonania kroków 1-6 z tego wpisu.



.

2. Otwieramy kod HTML (Szablon/Edytuj kod HTML).




.
3. Wyszukujecie w kodzie HTML ".post-title". Wklejacie skopiowany fragment. Pod nim należy dopisać "font-size: 14px" (część odpowiedzialną za wielkość fontu, wartość wybierzcie sami). Przykład:

h3.post-title, .comments h4 {
  font-family: 'Open Sans Condensed', sans-serif;
font-size: 33px;
  margin: .75em 0 0;
}



.
4. Sprawdzamy czy font dobrze wygląda "Podgląd szablonu".
5. Zapisujemy szablon "Zapisz szablon".


Follow on Bloglovin

4 komentarze:

  1. jestem totalnym beztalenciem technicznym i nawet samodzielna zmiana szablonu już przyprawia mnie o zawrót głowy, więc przyznaję szczerze, że uwielbiam Twoje porady :) dzięki nim już trochę zmieniłam i nawet udało mi się nie napsocić! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz, moim zdaniem zdaniem zdecydowanie łatwiej jest to zrobić w CSS - dostosuj szablon - zaawansowane - dodaj arkusz CSS - h3.post-title {font-family: 'Open Sans Condensed', sans-serif;} potem rozmiar itp. można edytować jak wgrane fonty :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Postaram się na wszystkie odpowiedzieć.
A.